Your IP:

Our Forums Have Moved!

Visit our new forums at https://community.opendns.com/forums/ to post on topics and read the latest content. These forums are now read-only archives.

K-12 Forums

Talk with other K-12 network administrators in your state.

Or see all states.

Categories

Vanilla 1.1.4 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

This discussion has been inactive for longer than 30 days, and is thus closed.
    • CommentAuthor
    • CommentTimeJan 28th 2012
     permalink
    okay
  1.  permalink
    Change your DNS address settings back to your ISP's.
    • CommentAuthor
    • CommentTimeJan 30th 2012
     permalink
    how? could u describe the steps?
    • CommentAuthorrotblitz
    • CommentTimeJan 30th 2012
     permalink
    This was the step: "Change your DNS address settings back to your ISP's."
    There's really not something else. Just undo what you have done to use OpenDNS.

The related KB article: http://www.opendns.com/support/article/90

Also, you cannot "uninstall" OpenDNS, because it is not software, but a service you can use or even not, as you (and your network admin) want.
    • CommentAuthor
    • CommentTimeJan 31st 2012
     permalink
    bitte nochmal auf deutsch..
    • CommentAuthorrotblitz
    • CommentTimeFeb 1st 2012
     permalink
    Google Translate ist dein Freund.

Auf Deutsch: ändere deine DNS-Einstellungen am Computer oder Router zurück auf die Einstellungen, bevor du OpenDNS konfiguriert hattest. War das deutsch genug?
    • CommentAuthor
     permalink
    ich weiss nicht wie man die einstellungen ändert. Bitte mal idiotensicher...
    • CommentAuthor
     permalink
    noch mehr idiotensicherer
    • CommentAuthorrotblitz
     permalink
    Sag mal, wo kommst du denn her? Du bist lustig! :angry:
    Sagst noch nicht mal, was für eine Ausrüstung du hast und verlangst aber eine Arbeitsanweisung dafür. LOL!

Das musst du mal vormachen, bitte! :devil:
    Und jetzt sage mir, wie ich bei meinem Auto den Einspritzer optimal einstelle. :bigsmile:
    • CommentAuthor
    • CommentTimeFeb 4th 2012
     permalink
    wenn du wirklich kompetent bist, dann könntest du das auch jmd erzählen der keine ahnung hat. und deshalb frag ich dich auch weil ich nix davon versteh sonst würd ich das selber machen. versteht deine oma was davon? versteht deine mutter was davon? ja? ich nicht!
    kannst du dich in die lage von anderen versetzen?
    • CommentAuthor
     permalink
    ach vergiss es. ich frag nen anderen.
    • CommentAuthor
     permalink
    schreib am besten gar nichst mehr
  2.  permalink
    All the information is available at the link rotblitz posted. Follow the articles and links appropriate to your network.

Or, http://store.opendns.com/setup
    These are the instructions you used to configure OpenDNS. Now, you want to use the same instructions, but use your ISP's DNS addresses - generally, you change DNS to automatic/DHCP.
    • CommentAuthorrotblitz
     permalink
    Eins verstehe ich nicht: wie hast du es dann hinbekommen, OpenDNS zu konfigurieren, wenn du es jetzt nicht wieder wegkonfigurieren kannst?

Und nochmal im Klartext: du musst schon sagen, *wo* du OpenDNS konfiguiert hast, auf dem Router oder auf dem Computer. Ferner müssen wir wissen, was für ein Computer oder Router das ist. Wie sonst könnten wir da auch nur annäherungsweise helfen? Die generelle Anweisung, wie das geht, haben wir ja gegeben. Für spezielle Anweisungen musst du erst die nötigen Informationen geben.

This discussion has been inactive for longer than 30 days, and is thus closed.